obr

2. ročník ASEF LinkUp | Asijsko-evropské laboratoře kulturní diplomacie v Praze

 

Jaký byl a co přinesl druhý ročník ASEF LinkUp | Asijsko-evropské laboratoře kulturní diplomacie v Praze?

V Praze se sešlo a diskutovalo 18 odborníků v oblasti umění se zástupci vládního sektoru z oblasti scénických umění, kulturní politiky, kulturního dědictví, výtvarného umění a dalších. Tito zmínění plně vyplnili čas od 10. do 13. června diskusemi, návštěvami různých míst a výměnou informací o aktuálním stavu mezinárodní kulturní spolupráce mezi Asií a Evropou.

Kladli si vzájemně především tyto otázky: Jaké jsou aktuální výzvy v mezinárodní spolupráci? A hlavně, jaké chceme mít v budoucnu asijsko-evropské kulturní vztahy?

 

Zde je více informací o některých podnětných diskusích a výměnách. 

 

1. den – „Jakými principy by se měla řídit mezinárodní kulturní spolupráce?“

Účastníky přivítala ředitelka kulturního odboru ASEF Valentina Riccardi spolu s Martinou Peckovou Černou, vedoucí oddělení mezinárodní spolupráce v Institutu umění – Divadelním ústavu (IDU).

Na prvním setkání se účastníci zabývali prinicipy, které jsou společné mezinárodní kulturní spolupráci. Ve dvojicích a skupinách se pak snažili najít společná východiska a zkušenosti, z nichž je několik z nich uvedeno níže:

Rovnost příležitostí a dostupnosti – vyrovnané výměny mezi globálním severem a jihem a uznání váhy každého hlasu.

Vzájemné porozumění a učení – rozvoj otevřenosti a ochoty učit se navzájem.

Vybudování vztahů a vzájemné důvěry.

Jedna část laboratoře poskytla účastníkům příležitost částečně prozkoumat kulturní mapu Prahy. Navštívili Divadelní fakultu Akademie múzických umění (DAMU) a Obecní dům, kde sídlí Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK.

 

2. den – „Mohl bys mi pomoci…“

Druhý den se účastníci za použití struktury Case Clinic zabývali skutečnými výzvami, se kterými se na mezinárodní úrovni setkali a s pomocí ostatních se snažili najít řešení, jak v daném případě postupovat.

Jednou z věcí, která rezonovala s velkou většinou lidí ve skupině, byla potřeba optimalizovat zdroje a rovněž fakt, že financovatelé chtějí, aby projekty měly co největší vliv a hodnotu. Znamená automaticky, že velká akce bude mít i velký vliv? Jak se tento vliv měří? Jak podotknul jeden z účastníků, „dobrým ukazatelem vlivu nejsou čísla“.

Mezi další výzvy, o kterých se diskutovalo, patřila nerovnováha v budování kapacit (capacity building), privilegia mobility mezi Asií a Evropou a čas pro umělecký výzkum a rozvoj i v rámci dramaturgie.

Zdá se, že největší výzvou, které umělecký sektor čelí, je nalezení správné rovnováhy a opatření, které by zajistily smysluplné a spravedlivé rozložení úsilí a zdrojů. Jeden z účastníků poznamenal, že „práce v umění je těžká“.

Na závěr byla pro účastníky ASEF LinkUpu připravena návštěva Akademie výtvarných umění (AVU), která je jednou z nejstarších uměleckých vysokých škol v Praze a jako instituce hraje zásadní roli při vytváření moderní české výtvarné kultury.

 

3. den – „Jak by měla vypadat budoucnost mezinárodní kulturní spolupráce?“

Předposlední den navštívila laboratoř Dr. Eliška Tomalová, vedoucí Katedry evropských studií na Univerzitě Karlově v Praze. Vedla workshop zaměřený na zkoumání složitých vztahů v kulturní diplomacii ve výzkumu, vzdělání a praxi.

Účastníci pak strávili zbytek dne úvahami nad tím, jak by měla vypadat mezinárodní kulturní spolupráce, co se musí změnit a jak by se to mělo provést. Skupina se také shodla na doporučení ohledně tvorby politik, evaluací, měření dopadů a capacity buildingu.

Z návrhů vyplývá, že musíme podniknout kroky v instrumentalizaci umění a kultury pro politické cíle a dostat do popředí humanistické aspekty kultury, které by mohly zajistit trvalý vliv na budoucnost takovou, jakou chceme.

To znamená především vnitřní hodnotu umění a kultury, naslouchání hlasům odborníků z různých oborů, respektování jejich jedinečných pracovních metod, přístupů atd. Bude to však vyžadovat otevřenou mysl a prioritu pro pracovní procesy v kulturních projektech – tak aby mohli tvůrci politik a ostatní účastníci být svědky výzev, pocitů, zkušeností a příběhů, s nimiž se setkávají lidé z praxe.

 

4. den – Finišujeme!

Poslední den se skupina vydala na Ministerstvo kultury ČR, aby se zúčastnila poslední diskuse a odprezentovala svá doporučení pro budoucí jemné dovednosti a kulturní spolupráci mezi Asií a Evropou.

Návštěva Plzně byla tečkou za laboratoří spolu s vzácnými indonéskými loutkami a rozhovorem o asijské spolupráci přímo s organizátory festivalu Skupova Plzeň.

Poslední čtyři dny tak byly ve znamení navázování nových kontaktů, rozhovorů a spolupráce a poukázaly tak na první kroky, které lze podniknout v otázce budoucího narativu mezinárodní kulturní spolupráce.

Dokázala v pořadí již druhá laboratoř prosadit alternativní chápání a nové formy kulturních vztahů? To ukáže čas. Mezitím se ale potvrdilo, že je laboratoř úrodnou půdou pro názory odborníků z praxe, kteří chtějí zlepšit kulturní diplomacii a jsou si vědomi nedostatků a nerovnováhy.

 

Chcete se dozvědět víc o setkání v Praze? Podívejte se na rozhovory s účastníky ASEF LinkUpu: https://www.youtube.com/watch?v=ljiZK5bEfOU


Jak se orientovat v kulturní diplomacii?
Hlavní poznatky, výzvy a závěry
ASEF LinkUp | Asijsko-evropská laboratoř kulturní diplomacie 2024

Základní informace

Kulturní diplomacie, nebo také v širším smyslu kulturní vztahy a spolupráce, se v posledních letech značně proměnila z vládního nástroje založeném na měkké síle s cílem prezentovat zájmy a kulturní vyjádření jedné země na nástroj zahrnující široký okruh zúčastněných stran, které díky přeshraniční spolupráci kladou důraz na dialog, vzájemnou důvěru a porozumění mezi kulturami. Kulturní vztahy tak přesahují národní vlády a spoléhají se na občanskoprávní organizace, odborníky v kultuře, firmy, univerzity, mládež, sítě atd. V teoretické rovině je tento postup čím dál populárnější, nicméně v reálu zbývá udělat ještě hodně práce.

Konzultační proces „Recalibrating the Compass: What Future for Asia-Europe Cultural Relations?“[1] uspořádaný nadací ASEF již v roce 2022 vyzdvihl důležitost vytvoření místa, kde by se setkával umělecký a kulturní sektor se zástupci veřejné správy a institucí, které jsou zapojeny do mezinárodní kulturní spolupráce. V reakci na to spustil ASEF pilotní ročník LinkUpu ASEF | Asijsko-evropskou laboratoř kulturní diplomacie (23. – 27. října 2023, Singapur). První skupina stipendistů ASEF LinkUp vytvořila za pomoci rozhovorů, výměn a debat s odborníky v daném oboru klíčová doporučení, jak přistupovat k asijsko-evropské kulturní spolupráci.

ASEF LinkUp si klade za cíl vytvořit bezpečný prostor pro smysluplné rozhovory a navazování kontaktů, podněcování dialogu a výměn s cílem prosazovat alternativní chápání kulturní diplomacie a nových forem kulturních vztahů. Doufáme, že účastníci si budou naslouchat a vzájemně se budou inspirovat svými zkušenostmi, čímž se zvýší znalosti a dovednosti v této oblasti za účasti subjektů z různých oborů – místní a regionální veřejné správy, soukromých nadací, občanských iniciativ, národních a kulturních organizací i odborníků v kultuře.

Ve dnech 10. – 13. června 2024 se v Praze sešlo 18 účastníků z vládního a uměleckého nezávislého sektoru z Asie a Evropy na druhém ročníku ASEF LinkUp | Asijsko – evropské laboratoři kulturní diplomacie, kterou společně zorganizovali ASEF a Institut umění – Divadelní ústav (IDU).  Setkali se tak vysokoškolští učitelé, tvůrci politik a kulturní pracovníci z praxe z 15 zemí a vyměnili si názory, nápady, podělili se o znalosti a přístupy a vedli rozhovory s místními odborníky na téma mezinárodní kulturní spolupráce.

Během čtyř dnů tak účastníci probrali, proč a jak mohou umělci, odborníci a kulturní instituce obohatit mezinárodní kulturní vztahy. Spolu také navrhli několik zlepšení, které by mohly pomoci lidem zainteresovaným v kulturní diplomacii a navrhli soubor výstupů, které by mohly významně přispět k mezinárodní kulturní spolupráci.

Doufáme, že tato společně vytvořená zpráva popisuje hodnotu práce v mezinárodních kulturních vztazích a přispěje jako důkazní materiál k obhajobě umění, kulturního dědictví a sektoru prakticky i teoreticky.

Proč jsou kulturní vztahy mezi Asií a Evropou důležité?

Situace v Asii a Evropě je složitá, protože je ovlivněna různými skutečnostmi a historickým dědictvím. V neustále se rozšiřujícím geopolitickém zápasu je péče o kulturní vztahy mezi oběma regiony naprosto zásadní pro vytvoření nové a pevné podpory asijsko-evropské kulturní spolupráce. Podkladem pro diskuse byly poznatky vyplývající z nedávných akcí, např. deklarace UNESCO MONDIACULT 2022, která dala nový impuls pro vytvoření globálního politického dialogu o kultuře a udržitelném rozvoji. V této souvislosti účastníci upozornili na způsoby, jak může kulturně rozdílná Asie a Evropa nabídnout řešení týkající se globálních výzev, např. klimatické změny, migrace a sociální nerovnosti.

Formát & metodika

Celkem 18 účastníků vytvořilo během čtyř dnů prostor pro sociální vzdělávání, který byl založen na různorodosti prostředí a zkušeností a zabýval se principy, výzvami a doporučeními pro zlepšení mezinárodní kulturní spolupráce. Sociální vzdělávání používá tzv. liberating structures (Impromptu Networking, 1-2-4-All, 25-to-10), aby byl prostor pro různé hlasy a názory a tzv. case clinics (podle upraveného modelu Community Engagement Fellows / Travis Tennessen), který pro změnu umožňuje ponořit se do otázek souvisejících s kolektivní moudrostí a vzděláním pro všechny. V prostoru pro sociální vzdělávání se tak skupina potkala s dvěma asistentkami a jednotliví účastníci převzali role leaderů, např. agenda activists, community keepers a social reporters (podle Etienna a Beverly Wenger-Trayner).

Jednotlivá setkání zahrnovala diskuse o zásadách kulturní diplomacie a mezinárodních kulturních vztazích (aby se poukázalo na víceméně nevyslovené domněnky a předpoklady), výzvy, kterým účastníci čelí (aby se od sebe navzájem učili a našli řešení společně jako skupina) a možná doporučení pro budoucnost mezinárodní kulturní spolupráce.

Účastníci ASEF LinkUp diskutují o zásadách kulturní spolupráce, přičemž se každý účastník podělil o svůj názor a zkušenosti, aby bylo možné dojít ke společnému závěru. Foto: Adéla Vosičková

Zásady kulturní diplomacie a mezinárodních kulturních vztahů

 

Skupina 18 odborníků a zástupců vládního sektoru sestavila následující hlavní body pro lepší orientaci ve složitém terénu asijsko-evropské kulturní spolupráce:

1. Uznání faktu, že „nepracujeme jen napříč hranicemi, ale také napříč systémy“

a) Přijetí holistického přístupu ke kulturním vztahům
– Kulturní vztahy musíme vidět v místních i mezinárodních souvislostech, protože jedině tak zajistíme inkluzivitu mezinárodních projektů, které budou navazovat na různorodé komunity.
– Kulturní vztahy by neměly brát v potaz mezinárodní struktury (obecná ochrana kultury podpořená mezinárodními úmluvami, které vytvořily instituce jako např. UNESCO), pokud se jedná o přizpůsobení se místnímu kontextu.
– Efektivní kulturní diplomacie vyžaduje spolupráci mezi mnoha zúčastněnými stranami od státu a vládních organizací až po občanskoprávní organizace a jednotlivce s cílem vytvořit politiku, která klade důraz na svobodu a kulturní integritu.

b) Investice do propagace místního mínění a praxe
– Podporovat decentralizovaný přístup, který zajistí rovnost příležitostí a dostupnost zdrojů pro všechny účastníky bez ohledu na zeměpisnou polohu, ekonomickou nebo kulturní situaci.
– Zpochybnit a odstranit koloniální dědictví a mocenské struktury, které utvářejí mezinárodní kulturní vztahy.

2. „Důraz na přípravnou fázi mezinárodních kulturních projektů, která účastníkům umožní společně tvořit kulturní produkty”

c) Závazek budování vztahů a důvěry
– Investovat čas do budování smysluplných vztahů mezi kulturními pracovníky, tvůrci politik a komunitami (tj. delší a pomalejší výměny).
– Zdůraznit důležitost důvěry, empatie a vzájemného respektu v celé komunikaci. Vybudovat a udržovat důvěru v mezinárodní kulturní komunitě prostřednictvím transparentních a odpovědných procesů.

d) Podporovat kulturu otevřenosti a soustavného učení
– Respektovat skutečné potřeby, ambice a názory všech účastníků kulturních projektů s tím, že budou respektovány a sjednoceny – pokud možno – všechny pohledy.

3. Uznat, že „výsledek kulturní spolupráce by měl být lepší než to, co bychom udělali sami za sebe“

e) Upřednostňovat solidaritu, spolupráci a udržitelnost
– Podporovat u kulturních pracovníků a organizací silný podpůrný systém, aby v časech krize i po ní mohli jednat kolektivně.
– Prosazovat udržitelné vztahy, které zajistí dlouhodobý vliv a životaschopnost strategií kulturní spolupráce.

„Paradox internacionalizace“
Výzvy při budování silnějších kulturních vztahů

 

Jakým výzvám čelíme při mezinárodní spolupráci? Účastníci ASEF LinkUp se inspirovali zásadami kulturní spolupráce, na kterých se shodli a pustili se do analýzy konkrétních výzev, se kterými se během práce setkali. Cílem bylo využít kolektivní moudrost skupiny a najít řešení.

„Jak najít čas na umělecký výzkum? Jak můžeme zrovnoprávnit mobilitu a budování kapacit mezi Asií a Evropou? Jak lze najít rovnováhu mezi organizací a dalšími potřebami?“ To jsou některé z výzev, na nichž účastníci pracovali. Foto: Asia-Europe Foundation

„Můžeš mi pomoct s…“

1. Překonáváním nerovností ve financování – poskytovatelé finančních prostředků si často ve společných projektových žádostech kladou požadavek rovného partnerství, což ovšem často nezohledňuje nerovnosti mezi regiony/zeměmi.

Můžete zkusit…
– Vytvářet zdroje a potřeby pro poskytovatele finančních prostředků s cílem a hodnotami kulturních projektů.
– Vyvinout mechanismy pro měření kvalitativních a kvantitativních dopadů kulturní spolupráce z dlouhodobého hlediska.
– Zajistit, aby v orgánech, které rozhodují o financování žádosti, byli odborníci na kulturu a umění.

2. Rozdíly v mobilitě a přístupnosti – obzvláště tam, kde je v určitých regionech snadnější cestovat do jiných regionů, což vytváří příležitosti, ale nefunguje to tak naopak.

Můžete zkusit…
– Přispět k řešení nerovnováhy v oblasti cestování a zajistit, aby všechny regiony měly rovnější podmínky pro kulturní výměnu.
– Vytvořit příležitosti pro profesní rozvoj, které nejsou v souvislosti s mobilitou závislé čistě na současných privilegiích.

3. Nalezením rovnováhy mezi byrokracií, změnou v rozložení politické moci, potřebami komunity a uměleckou tvořivostí – kdy je čas na umělecký výzkum a rozvoj a kam ho můžeme do svých programů zařadit?

Můžete zkusit
– Snížit byrokratické překážky, které brání kreativnímu procesu, obzvláště u nezávislých umělců a malých organizací.
– Prosazovat politiky, které umožní pracovníkům v kultuře více se soustředit na svou kreativní práci.

4. Zabývat se změnou v rozložení politické moci, která nás neustále nutí přenastavovat zvyšování povědomí o prosazování zájmů a budování kapacit ve vztahu k vládě.

Můžete zkusit
– Zajistit návaznost kulturních projektů navzdory velkým změnám v rozložení politické moci tak, aby kulturní diplomacie byla součástí dlouhodobých strategií.
– Budovat silná partnerství, která odolají změnám ve vládě i politice.

5. Podporu konceptu „zdola nahoru“ s cílem zapojit různé pohledy a názory a zároveň usnadnit zapojení celého sektoru.

Můžete zkusit
– Vytvořit a zavést inkluzivní etická pravidla, která budou zohledňovat trauma a citlivě přistupovat ke kulturním rozdílům.
– Zajistit, aby metodiky nepoškozovaly nebo nevylučovaly účastníky a aby byl používaný respektující jazyk odsouhlasený všemi partnery.

6. Měření dlouhodobého kvalitativního vlivu kulturních projektů.

Můžete zkusit
– Sladit návrhy projektů s potřebami komunit a cíli vládní politiky při zajištění transparentnosti a odpovědnosti v procesu přidělování finančních prostředků.
– Definovat hodnotu mezinárodních kulturních vztahů na komunitní, společenské a politické úrovni.

 

„Jak můžeme podpořit kulturní diplomacii?“
Inovativní přístupy a strategie spolupráce

 

V návaznosti na zásady a výzvy účastníci zkoumali, co se můžeme naučit, abychom mohli spolupracovat v současnosti i budoucnosti a zjišťovali, co se musí změnit a jak toho dosáhnout. Cílem bylo oslovit všechny strany, které se nějakým způsobem účastní mezinárodních kulturních vztahů, kdy výstupem jsou níže uvedené návrhy týkající se budoucího směřování asijsko-evropských kulturních vztahů.

1. Posílení participativního přístupu k vytváření politik

 „Jak hovořit s mocí a jak zapojit kulturní pracovníky a umělce do tvorby politických směrnic?“

Jak to lze realizovat v praxi? Zde je uvedeno několik možných přístupů:
– Spoluvytváření politik: Podporovat pracovníky v kultuře, aby se zapojili do tvorby politik, čímž se zajistí, že politika bude brát v úvahu potřeby a zkušenosti umění, kulturního dědictví i kulturních a kreativních sektorů.
– Pravidelný dialog s tvůrci politik: Usnadnit průběžnou komunikaci mezi umělci, odborníky a tvůrci politik, jako je například zapojení do kulturních akcí, pro podporu vzájemného porozumění. To pokrývá i vytváření prostoru pro vzájemnou výměnu mezi vládním sektorem, tvůrci politik a občanskou společností.
– Zapojení kulturní politiky do vzdělávání: Obhajovat zapojení kulturní politiky a studia mezinárodních kulturních vztahů do univerzitních studijních plánů, obzvláště v politologii, kulturním managementu a uměleckých programech.

„Budování kapacit by mělo začít včas a být součástí vzdělávání a budování hodnot.“

2. Posílení mnohostranné regionální spolupráce v kultuře

„Systémy nejsou vždy nastaveny na podporu kulturní diplomacie.“

Jak to lze realizovat v praxi? Zde je uvedeno několik možných přístupů:
– Konference ASEAN-EU: Uspořádat konferenci ASEAN-EU na vysoké úrovni, která se zaměří na kulturu a udržitelný rozvoj s cílem podpořit vzájemnou podporu a spolupráci.
– Pravidelné financování: Investovat do dlouhodobé podpory projektů zabývající se kulturní výměnou, např. ASEF LinkUp pro zajištění dialogu a spolupráce.

„Musíme být pragmatičtí, ale zároveň i odvážní a ambiciózní.”

3. Měření a vyhodnocení dlouhodobého vlivu

„Kdo rozhoduje o tom, co je kultura? Kdo rozhoduje o tom, na čem záleží?”

Jak to lze realizovat v praxi? Zde je uvedeno několik možných přístupů:
– Kvalitativní a dlouhodobé vyhodnocení: Zavést metodiky pro zaznamenání dlouhodobého vlivu kulturních projektů z krátkodobého i dlouhodobého hlediska.
– Transparentnost a odpovědnost: Zajistit transparentnost procesů financování a udržování systému kontrol a vyváženosti tak, aby byla zajištěna nezávislost a odpovědnost.

„Při vývoji našich projektů musíme být otevřenější.“

4. Budování kapacit a sítí

„S cílem zajistit dlouhodobý spravedlivý přístup a příležitosti pro kulturní pracovníky ze všech regionů a socioekonomických tříd tvůrcům politik důrazně doporučujeme pracovat s různými obory (zahraniční politika, imigrace apod.) a zajistit mobilitu a administrativní i byrokratickou podporu zvláště těm, kteří pochází z globálního Jihu.“

Jak to lze realizovat v praxi? Zde je uvedeno několik možných přístupů:
– Mezisektorové zapojení: Usnadnit zapojení umění, ekonomiky a politiky pro širší dopad a podporu kulturních projektů.
– Vědecké a absolventské sítě: Vytvořit komunity z účastníků s cílem zajistit pokračování dialogu, učení a spolupráce i mimo projekt/aktivitu.
– Role prostředníků: Určit a využít prostředníky, kteří mohou propojit kulturní tvůrce a tvůrce politik a usnadnit tak efektivnější komunikaci a spolupráci.
– Průprava v empatii: Vyvinout nástroje a školicí programy pro zvýšení empatie a porozumění mezi kulturními pracovníky, tvůrci politik a poskytovateli finančních prostředků.

5. Řešení dynamiky moci

„Představa, že tvůrci politik a vlády mají všechnu moc, může být zpochybněna, protože my jako umělci a kulturní pracovníci máme také vyjednávací a společenskou moc.“

Jak to lze realizovat v praxi? Zde je uvedeno několik možných přístupů:
– Orientace v mocenských vztazích: Uvědomit si moc, kterou mají tvůrci politik i pracovníci v kultuře a použít ji ve vyjednávání o spravedlivějších partnerstvích.

Závěr

ASEF LinkUp | Asijsko – evropská laboratoř kulturní diplomacie poskytla důležitou platformu pro zkoumání složitosti kulturní diplomacie a spolupráce mezi Asií a Evropou. Účastníci zdůraznili potřebu trvalého dialogu, spravedlivých příležitostí a odbourávání tradičních mocenských struktur. Díky podpoře inkluzivního a spolupracujícího prostředí laboratoř zásadně přispěla k rozvoji inovativních a udržitelných přístupů ke kulturní diplomacii. Další aktivity by na tomto mohly dále stavět a zasazovat se o spravedlivější a vyváženější kulturní prostředí.

„Můžete se pokusit o revoluci!“

Kdo jsme?

Na ASEF LinkUp 2024 se potkali níže uvedení účastníci:

Jméno

Organizace/Povolání

Země

Ayaka Nishimura

The Japan Foundation, Budapešť

Japonsko

Bridget Tracy Tan

Nanyang Academy of Fine Arts

Singapur

Clémentine Boiffier

ifa – Institut für Auslandsbeziehungen

Francie

Chikara Fujiwara

Umělkyně

Japonsko

Clymene Christoforou

D6: Culture in Transit

Spojené království

Hajnal Kassai

Maďarský institut v Praze

Maďarsko

Jerneja Rebernak

Decolonising Arts Institute – University of the Arts London

Slovinsko/Spojené království

Kristīne Milere

Latvian National Museum of Art/Art Museum RIGA BOURSE

Lotyšsko

Kryštof Koláček

Divadlo X10, Asociace nezávislých divadel ČR

Česká republika

Lucie Schneider

UNESCO

Francie

Malaya Del Rosario

Konzultant pro umění a kreativní ekonomiku

Filipíny/Francie

Nitish Jain

Studio MoreThanThat

Indie/Česká republika

Pravali Vangeti

European network on cultural management and policy (ENCATC)

Indie

Sarah Diehl

German Federal Foreign Office

Německo

Sasapin Siriwanij

Bangkok International Performing Arts Meeting (BIPAM)

Thajsko

Zun Ei Phyu

Mekong Cultural Hub

Myanmar

Kalash Nanda Kumar

Spisovatel píšící o kultuře

Malajsie

Vojtěch Pulda

Student magisterského programu Muzejní studia, Univerzita Karlova

Česká republika

ASEF by rád poděkoval asistentkám za jejich cenné příspěvky k ASEF LinkUp 2024:

Asistentky

Dr Carla Figueira

 

Dr Claire Rosslyn Wilson

 

ASEF LinkUp 2024 připravil ASEF prostřednictvím culture360.ASEF.org s podporou Institutu umění – Divadelního ústavu (IDU):

Tým ASEF

Valentina Riccardi

 

Kerrine Goh

Tým IDU

Martina Pecková Černá

 

Antonín Brinda

 

Nadace Asia-Europe Foundation (ASEF) podporuje porozumění, upevňuje vztahy a usnadňuje spolupráci mezi lidmi, institucemi a organizacemi v Asii a Evropě.

culture360.ASEF.org je online platforma spravovaná ASEF od roku 2008. Ročně ji navštíví více než 300 000 jedinečných návštěvníků a nabízí aktuální informace o umění, kultuře a kulturním dědictví z 51 zemí Asie a Evropy. Culture360.ASEF.org je financována z veřejných prostředků organizací  Asia-Europe Meeting (ASEM), culture360.ASEF.org a je určena umělcům, pracovníkům v kultuře, tvůrcům politik a komukoli, kdo se zajímá o mezinárodní kulturní spolupráci.

Institut umění – Divadelní ústav poskytuje české i zahraniční veřejnosti komplexní služby v oblasti divadla a individuální služby v oblasti umění (hudba, literatura, tanec a výtvarné umění). IDU se účastní mezinárodních projektů a vydává odbornou a vědeckou literaturu. IDU je také sídlem programu Kreativní Evropa v České republice.

 

[1] Série kulatých stolů nazvaných Recalibrating the Compass: What Future for Asia-Europe Cultural Relations organizovaná v roce 2022 nadací ASEF poukázala mimo jiné na nerovnosti a nerovnováhu v kulturních vztazích, které se zhoršily v průběhu pandemie Covidu-19. Další informace zde: https://culture360.asef.org/news-events/recalibrating-compass-what-future-asia-europe-cultural-relations/